نسخه آزمایشی

  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

سیگار کشیدن منجر به روماتیسم قلبی می‌شود؟

  • کد خبر : 613
  • 13 اردیبهشت 1401 - 1:09
سیگار کشیدن منجر به روماتیسم قلبی می‌شود؟

محمود افتخارزاده متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طپش‌های قلب به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند. در مواقعی ضربان‌های عادی قلب به دلیل استرس و حرکات فیزیکی شدید و نگرانی همراه با ترشح هورمون‌های اپی‌نفرین و نور اپی‌نفرین تشدید شده و ایجاد طپش کند که این […]

محمود افتخارزاده متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طپش‌های قلب به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند. در مواقعی ضربان‌های عادی قلب به دلیل استرس و حرکات فیزیکی شدید و نگرانی همراه با ترشح هورمون‌های اپی‌نفرین و نور اپی‌نفرین تشدید شده و ایجاد طپش کند که این تشدید ضربان، واکنش طبیعی قلب به  استرس و فعالیت‌های فیزیکی است و غیرطبیعی تلقی نمی‌شود. حتی درد هم می‌تواند موجب افزایش این هورمون‌ها شود. اما اگر فردی در حال استراحت کامل است و به طور ناگهانی دچار طپش قلب می‌شود به ویژه اینکه این طپش قلب با درد، نفس تنگی و سرگیجه همراه باشد قطعا نیاز به بررسی و مراجعه به پزشک دارد.

وی در پاسخ به اینکه اگر فردی عمل قلب باز کرده و روی دیافراگم و شکم خود ورم داشته باشد آیا این ورم فتق است و نیازی به جراحی دارد؟ گفت: این فرد باید به پزشک مراجعه کند و اگر دچار فتق بزرگ در بالای شکم(فتق اپی گاستریک) شده باشد که می‌تواند احشاء شکمی را زیر پوست گیر بیندازد حتما باید عمل کند.

وی تاکید کرد: فتق دیافراگم ربطی به عمل جراحی ندارد اگر فرد فتق دیافراگم داشته باشد و قسمتی از معده آنها وارد قفسه سینه داشته باشد چون مقداری از اسید وارد مری می‌شود دردهای قفسه سینه را به همراه خواهد داشت. این فتق های کوچک نیاز به عمل ندارند و فقط با داروهای برگشت اسید به مری درمان می شوند اما اگر فتق دیافراگم بزرگ باشد و قسمت های عمده ای از معده وارد قفسه سینه شده و به قلب فشار وارد کند باید عمل شود.

وی گفت: درد شدید نقطه ای در سمت چپ قفسه سینه که جابجا می شود ربطی به قلب نداشته و خطر هم ندارد و بیشتر مربوط به جداره قفسه سینه هستند.

افتخارزاده در پاسخ به اینکه آیا سیگار کشیدن منجر به روماتیسم قلبی می شود ؟ گفت: لزوما سیگار کشدیدن منجر به روماتیسم قلبی نمی‌شود اما می‌تواند به عروق قلب آسیب رسانده و موجب تنگی آنها شود. سیگار برای فشار خونی ها ضرر داشته و موجب آسیب به ریه می شود و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و مثانه و دیگر سرطان‌ها را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://roshanamedical.ir/?p=613

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.