نسخه آزمایشی

  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1
در نشست مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) مطرح شد؛

بررسی چالش های بیماران در اورژانس بیمارستان ها

  • کد خبر : 606
  • 13 اردیبهشت 1401 - 1:03
بررسی چالش های بیماران در اورژانس بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هدف از تجهیز اورژانس را کمک به تسهیل فرآیندهای این بخش عنوان کرد و افزود: قرار نیست تمامی اقدامات تشخیصی درمانی بیماران در اورژانس انجام شود. تصور اینکه همه کارهای بیماران پیش از انتقال به بخش، در اورژانس انجام شود با اصل تعیین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هدف از تجهیز اورژانس را کمک به تسهیل فرآیندهای این بخش عنوان کرد و افزود: قرار نیست تمامی اقدامات تشخیصی درمانی بیماران در اورژانس انجام شود. تصور اینکه همه کارهای بیماران پیش از انتقال به بخش، در اورژانس انجام شود با اصل تعیین تکلیف زیر ۶ ساعت بیماران اورژانس مغایرت دارد.

وی با بیان این مطلب که در پزشکی مطلقی وجود ندارد، گفت: با این‌همه باید تابع کلیاتی باشیم که در حوزه‌های مختلف پزشکی مورد توافق است. در بحث پروتکل اورژانس همه راه‌ها را رفته‌ایم و به اینجا رسیده‌ایم، نمی‌گویم ایده آل است ولی پیشرفت خوبی داشته، اینکه اساتید طب اورژانس را فصل الختام تعیین تکلیف بیماران بدانیم فکر خوبی بوده و در راستای همین شیوه‌نامه باید برای چالش‌های ادامه مسیر چاره‌جویی کنیم. بهتر این است که از خرد جمعی برای اصلاح و تسریع فرآیندها کمک بگیریم.

اورندی تاکید کرد: سرویسی که طب اورژانس برای انتقال بیمار تعیین می‌کند با پذیرفتن درصدی خطا، مسئول مدیریت درمان بیمار بوده و تا سایر سرویس‌های مربوطه پایان کارشان را اعلام نکنند نمی‌تواند بیمار را ترخیص کند. در صورت نیاز، جابه‌جایی بیمار از سرویس تعیین شده تنها از طریق مشاوره امکان‌پذیر است.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با توصیه به تقویت رویه سوپرویژن دستیاران، رزیدنت‌ها و سایر فراگیران از سوی رؤسای بخش‌ها و اساتید گروه‌ها گفت: نظارت و راهنمایی اساتید از مقاومت فراگیران در پذیرش بیماران خواهد کاست. بار دیگر تاکید می‌کنم نباید تمام بار درمان را رزیدنت‌های سال یک و دو بر دوش بکشند. به عنوان یک الگو، بار آموزش‌های بالینی باید بین تمامی رده‌های فراگیران پخش شود. آموزش فراگیران از کاربر بالین بیمار نشأت می‌گیرد و تنها با کتاب خواندن نیست. برای بهبود فرآیندهای پیگیری درمان بیماران باید از ظرفیت‌های الکترونیکی شدن استفاده کنیم. به‌زودی نسخه الکترونیک به‌سوی پرونده الکترونیک خواهد رفت و ما هم نمی‌توانیم از قافله تکنولوژی دور بمانیم.

محمد افضلی مقدم رئیس بخش اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با اشاره به چالش‌های مربوط به تعیین تکلیف بیماران بخش اورژانس به دو دیدگاه اشاره کرد و توضیح داد: گروه طب اورژانس، بیماران را از زوایای مختلفی می‌بینند و در انتقال آنها تلاش می‌کنند چه از بعد سلامت و چه از منظر مسائل قانونی نکته‌ای مغفول نماند؛ که البته با این حجم مراجعه در تعیین سرویس معالج طبیعتاً درصدی خطا هم وجود دارد، ولی چالش اصلی ما زمانی است که بیمار پس از ارجاع به سرویس اولیه با نظر بخش مربوطه باید به سرویس‌های دیگر برای دریافت خدمات مورد نیازش منتقل شود. به نظر می‌رسد نیاز است به‌گونه‌ای شفاف، مسیر چرخه انتقال بین بخشی بیماران اورژانس در این کمیته مشخص شود.

وی با تاکید بر اهمیت تسریع مشاوره‌ها در تعیین تکلیف به هنگام و کاهش ماندگاری بیماران در اورژانس، گفت: طبق دستورالعمل کشوری بیماران اورژانس باید ظرف ۶ ساعت تعیین تکلیف و به بخش مربوطه منتقل شوند. در هر تصمیمی که برای بهبود فرآیندهای مربوط به اورژانس گرفته می‌شود باید تمامی مسائل مهم این بخش را در نظر گرفت.

لینک کوتاه : https://roshanamedical.ir/?p=606

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.